Събират паспортните служби в една, въвеждат лични карти с чип

Събират паспортните служби в една, въвеждат лични карти с чип
A A+ A++ A

Новите лични карти ще имат безконтактен чип и ще съдържат електронна идентификация на всеки българин. Тя ще служи за работа с електронното правителство и за преминаване на граничните пунктове, без да се налага сегашната физическа проверка на документите.

Нововъведението влиза в сила от 2017 г. като част от нова система за издаване на лични документи, предложена от вицепремиера Румяна Бъчварова и одобрена днес от кабинета.

Издаването на документите ще става централизирано, като подаването на документите ще става и по интернет, обясни след заседанието Бъчварова.

Готовите документи ще се доставят както лично до притежателя им, така и до гише в населеното място, на което да се получат. Ще бъдат направени 29 централизирани пункта за доставка на личните документи, поделенния на държавно предприятие “Център за предоставяне на услуги”, в което ще се прехвърлят досегашните паспортни служби на МВР.

Новата система трябва да заработи след 14 месеца, предвижда решението на Министерския съвет. През това време трябва да се направи обществена поръчка за нов печатар на личните документи. Сегашният договор със “Сименс” изтича през 2016 г. Новият договор за изработването на личните документи също ще е с 10-годишен срок.

Новата система би трябвало да направи обществената поръчка по-евтина от сегашния договор за 100 млн. евро. Така щяло да стане възможно цената на новите документи да остане на сегашните нива, въпреки че заради чипа в тях производството им ще е по-скъпо. В личните карти ще трябва да има и втори чип, в който по желание да може да се записва електронен подпис.


#лични документи #Румяна Бъчварова

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Вътрешна политика
Последно от Вътрешна политика

Всички новини от Вътрешна политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници