Правят ново туристическо лого - без пари. Старото - „яйца на очи“ за 1,4 млн. евро, така и не влезе в употреба

Правят ново туристическо лого - без пари. Старото - „яйца на очи“ за 1,4 млн. евро, така и не влезе в употреба
Източник: БГНЕС
A A+ A++ A

Министерството на туризма за пореден път обяви конкурс за "концепция за графична визия на туристическото лого на България“. Това е нещо като поправителен, след скандала с предишното лого „яйца на очи“, изработено през 2013 г., което беше отхвърлено от обществото. То бе изработено от "Обединение за бранд България" по общ проект за разработка на туристическия ни бранд. Проектът глътна 1.6 млн. лв. по оперативната програма "Регионално развитие", но предложеното лого така и не се използва.

От Министерството на туризма обясняват, че новият „общонационален конкурс цели да доразвие бранд стратегията на България и да реализира необходимата устойчивост“ при изпълнение на посочения по-горе европейски проект за разработване на стратегия за бранд България, който приключи през 2013 г.

Този проект включваше и разработването на туристическо лого на страната ни. Предложената финална графична визия обаче не получи обществена подкрепа и не беше възприета като официален туристически символ на България“, сочат от туристическото ведомство.

Става ясно обаче, че останалите дейности, които са били одобрени, се използват и към момента – бранд стратегията, извършените анализи, авторската музика, слоганът - „Открий и сподели“ на български и „A Discovery to Share“ на английски език ,и с тях трябва да са съобразени идейните проекти, които ще предложат сега кандидатите.

В предложенията трябва задължително да се съдържа думата „България“ за варианта на български и „Bulgaria“ за варианта на английски език, като допълнителни графични знаци и символи могат да присъстват в логотипа по преценка на автора. Графичният образ трябва да се отличава с яснота и лаконичност, а всяко предложение да се предоставя в два варианта – цветен и черно-бял.

След като професионалното жури направи своя избор, „късата листа“ с проекти за лого на България ще бъде публично оповестена. В продължение на една седмица българската общественост ще може да се запознае с избраните от тясното жури графични концепции. Целта е да се даде публичност на инициативата. Финалният етап от конкурса ще приключи до края на април, когато широкото жури от 15 души с представители на медии, бизнеса, маркетинг и комуникационни специалисти ще избере финалното туристическо лого на България от класираните от професионалистите проекти.

Важна подробност е, че за новото лого няма да се дават пари нито от бюджета, нито от еврофондовете. Като стимул за художниците е предвидено авторът на логото победител да бъде поканен впоследствие да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия.

Освен това проектите ще се оценяват от професионално жури, в което ще участват представители на Националната художествена академия (НХА) и Съюза на българските художници (СБХ). В конкурса ще могат да участват всички желаещи.

Приемът на проекти започва от 5 февруари и ще продължи до 4 април 2016 г. на e-mail: logo@tourism.government.bg.

Конкурсът ще премине в два основни етапа. По време на първия етап професионално жури ще разгледа получените предложения и ще селектира най-добрите проекти – финалисти, като журито ще се състои единствено от представители на НХА и СБХ. Избраните проекти в „късата листа“ ще бъдат представени на обществеността, след което ще се пристъпи към втория етап на състезанието, когато широко жури, в което ще бъдат включени представители на медиите, туристическия бизнес, рекламните и PR агенции, маркетолози - ще направи финален избор на най-добрия идеен проект за туристическо лого чрез тайно гласуване.

Професионалното жури е с председател проф. Божидар Йонов и членове: доц. д-р Кристина Борисова (шрифт и калиграфия, НХА), Теодор Лулчев (графичен дизайн, НХА), проф. д-р Николай Младенов (ръководител на рекламно-информационна дейност, НХА), проф. Георги Янков (плакат и визуална комуникация, НХА), Любен Генов (председател на СБХ), Димитър Трайчев (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн) и доц. д-р Стефан Серезлиев (преподавател по графичен дизайн, зам. -председател на Българската академична асоциация по комуникации).



 

 

 

 

 

 




 

 

#туристическо лого

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »