24°
USD 1.45892
EUR 1.95583
GBP 2.28538
Следи ни:
41368 статии    |    85 интервюта    |    647 снимки    |    25797 абоната    |    153 онлайн    |    Изтегли приложение за    |    Novinite.bg за Calibre   |    Следете ни в:        
ГОРЕЩА ТЕМА: Правителството и протестите
Размер на шрифта:   

От захарта се оглупява

17 май 2012, четвъртък / 17:21; DoctorOnline.bg; Прочетено: 832; Коментари: 0
Send to Kindle
От захарта се оглупява

Следването на диета, богата на захари, само за шест седмици води до оглупяване, предаде БГНЕС.

Прекалено много фруктоза забавя дейността на мозъка, което означава, че напитките, съдържащи захар, и сладките неща могат да засегнат способностите за учене и паметта, установило изследването.

Екип от учени от Калифорнийския университет хранили мишки с високофруктозен царевичен сироп, който е шест пъти по-сладък от захарната тръстика и е често срещана съставка в безалкохолните напитки, сосовете и дори в бебешката храна.

Втора група мишки били хранени освен с царевичен сироп и с омега-3 мастни киселини, за които е известно, че предпазват връзките между мозъчните клетки. Шест седмици по-късно мишките, които били подложени само на захарна диета, имали по-бавни реакции, а способността им да си спомнят маршрут и да излязат от лабиринт намаляла.

„Следването на високофруктозна диета дълго време променя способността на мозъка да научава и да запомня информация. Но прибавянето на омега-3 мастни киселини към храната помага за минимизиране на уврежданията“, заяви Фернандо Гомес-Пинила, съавтор на изследването.

Прочетете новината в DoctorOnline.bg

Разпечатай | Изпрати | Коментирай | Абонирай се за дума
» Напиши статия и ти
» Купи телефон от MobileBulgaria
Няма мнения по темата

Публикувайте отговор »