VIVACOM и френската култура в България: какво общо?

VIVACOM и френската култура в България: какво общо?
Изложбата от 74 бронзови пластики на великия френски импресионист Едгар Дега бе показана в София през есента на 2012 г. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Какво свързва компания VIVACOM с Франция? Запознатите с управленската структура на българския телеком веднага ще вдигнат ръка и ще заявят, че свързващото звено е французинът Бернар Москени – Главен изпълнителен директор на VIVACOM.

Отговорът не е грешен, но е непълен. Най-силната връзка между телекома и Франция се крие в културата! Благодарение на традиционното партньорство на VIVACOM с Център за култура и сътрудничество Френски институт (България) и дългосрочните сътруднически отношения, които телекомът поддържа с Френско-Българската търговска камара, VIVACOM се включва и подкрепя финансово голям брой културни инициативи, целящи популяризирането на френската култура в България.

Френският институт е една от най-активните културни институции в България. Сътрудничеството му с VIVACOM води началото си от 2008 г., когато французинът Бернар Москени заема поста на Главен изпълнителен директор на Българската телекомуникационна компания. Благодарение на това партньорство през последните години VIVACOM подкрепи редица значими за културния афиш на страната ни проекти, свързани с френската култура.

От няколко години програмата на Френския институт в София включва организирането на изложби, представящи творчеството на бележити съвременни и класически френски художници. VIVACOM подкрепя традиционно тези проекти на Института и спомага за популяризирането на постиженията на френското изкуство сред българската публика. Тук можем да отбележим предизвикалите голям обществен интерес експозиции на Пиер и Жил, Пиер Фава и Едгар Дега.

Изложбата на артистичната френска двойка Пиер и Жил бе организирана през 2008 г. в Софийска градска художествени галерия. Фотографът и художникът са известни със своята уникална техника на вплитане на образите на световни знаменитости в причудливи сюжети, създадени благодарение на компютърна обработка на фотографиите.

Състоялата се през октомври 2010 г. в Национална художествена галерия изложба на френския импресионист Едгар Дега пък се превърна в една от най-посещаваните експозиции в България за последните години. Посетителите имаха възможността да се запознаят със скулптурното творчество на френския художник благодарение на 74 пластики, сред които и вариант на най-популярната и най-противоречивата му скулптура: „Малката танцьорка".

Изложбата „Светлина върху черното" пък представи през месец май 2010 г. творчеството на младия френски художник Пиер Фава. Събитието бе част от инициативата „Европейска нощ на музеите", която се организира в България по инициатива на Френския културен институт, с подкрепата на VIVACOM.

Като основен партньор на Европейската нощ на музеите VIVACOM се включва ежегодно в тази културна инициатива. По време на тазгодишното й издание например, VIVACOM Art Hall (бившата Телефонна палата в София) представи хартиения пърформънс „Райска градина". Пред залата бе разположена и „хартиена улица" с работилници, демонстрации, представления, карнавал и детски занимания.

Отворилата врати на 04.10.2012 г. VIVACOM Art Hall е част от стратегията на телекома за създаване на споделена с обществото стойност. Посредством 500-те кв. метра, с които разполага, залата представя всекидневно разнообразни културни проекти, изложби и събития, утвърждавайки се по този начин като едно от основните софийски пространства за свободен достъп до съвременна култура и изкуство.

Българската телекомуникационна компания подкрепи и първото българско издание на създадения преди 30 години по френска инициатива Европейски месец на фотографията. В България той се организира за първи път през ноември 2011 г. от Френския културен институт и фондация Easyart.

В проекта се включиха държавни и частни галерии, европейски културни институции, професионалисти и любители. Бяха изложени повече от двайсет тематични и монографски фото сбирки, които бяха представени индивидуално или в диалог с други софийски или парижки, държавни и частни колекции.

Пак благодарение на дейността на Френския културен институт в България вече се чества и Празникът на музиката. Събитието се провежда ежегодно на 21 юни в над 100 държави, като началото бива поставено преди 30 години във Франция. Идеята на празника е да се даде поле за изява на музиканти (аматьори и професионалисти) от всички музикални жанрове. Повсеместно празникът се превръща в истинско забавление, което весели както артистите, така и многобройната публика. Благодарение на Френския културен институт и подкрепата на VIVACOM, българската публика има вазможността да открие и да изживее този международен празник.

Друга френска традиция, превърнала се в международна, е небезизвестното ежегодно представяне на „Beaujolais Nouveau". Като член на Френско-Българската търговска камара VIVACOM от три години подкрепя представянето на новата реколта на Божолето в България. Събитието се организира в цял свят, като по традицията това се случва в третия четвъртък на ноември. Френският обичай да се представя Новото Божоле навлиза в България през последното десетилетие. Събитието събира всяка година на едно място представители на правителството, бизнеса, културните среди и медиите.

Една от най-мащабните национални кампании, на която VIVACOM е инициатор, е дарителската инициатива „Операция Жълти стотинки", която се провежда под почетния патронаж на Н.Пр. Филип Отие, посланик на Република Франция в България. Кампанията е разработена по френски модел и е в помощ на фондация "Надежда за малките", която предлага алтернатива за временно отглеждане на изоставени бебета и малки деца в „Малка къща" в кв. Княжево.

Целта на кампанията е всеки желаещ да пусне своето ресто в една от хилядите кутии, поставени на разнообразни обекти в цялата страна. С помощта на събраните дарения се подпомага функционирането на вече изградения дом, където децата получават индивидуална грижа и внимание. Само за 2011 г. каузата бе подкрепена от общо 12 компании, а през настоящата 2012 г. в нея ще се включат още 9 партньора.

Това е първата подобна инициатива в България, която успява да обедини толкова много фирми от частния сектор около обща кауза, чийто резултат е вече факт. Само за миналата година събраните средства надхвърлиха 50 000 лева, а всички бебета, настанени в къщата бяха приети в семейства. Съвсем наскоро „Операци Жълти стотинки" бе отличена с награда oт фондация „Работилница за граждански инициативи". Дарителската кампания на VIVACOM получи наградата „Заедно" за най-ефективна кампания на 2011 г.

Благодарение на изградения от телекома VIVACOM фонд компанията подкрепя и множество инициативи, излизащи от полето на френската култура. Фондът е прозрачна платформа, обединяваща всички проекти на VIVACOM, свързани със спонсорство и корпоративна социална отговорност.

Чрез него компанията заявява ангажимента си към значимите и актуални теми, близки до живота на нейните потребители и обществото. Изборът на каузи и идеи, които телекомът подкрепя е изцяло базиран на неговите ценности. VIVACOM фонд подкрепя обществено значими и устойчиви проекти в областта на културата, спорта, образованието, здравеопазването и социалната сфера.

ТАЗИ СТАТИЯ НА АНГЛИЙСКИ

#Филип Отие #Бернар Москени #Френско-българска търговска камара #изложба #Едгар Дега #Париж #София #Франция #корпоративна социална отговорност #Виваком #Vivacom #посланик на Франция

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Култура-69
Последно от Култура-69

Всички новини от Култура-69 »