Lenovo иска да продаде в България над 60 000 смартфона до края на годината

Lenovo иска да продаде в България над 60 000 смартфона до края на годината
A A+ A++ A

Плановете на Lenovo по отношение на българския пазар на смартфони са амбициозни и компанията заяви това вече неведнъж. На провела се днес в София среща с вицепрезидента на Lenovo Group и президент на Lenovo за регион Европа, Близкия изток и Африка Аймар де Ленкесен и Владислав Иванов, мениджър "Смартфони и таблети" за Югоизточна Европа в Lenovo, стана ясно, че плановете са до края на годината да бъдат продадени над 60 000 смартфона, което е особено впечатляващо, тъй като например таргетът за многократно по-големия румънски пазар е 100 000 броя.

Както може да се предположи, въпросите около сделката с Motorola съвсем не бяха малко, но тъй като тя все още не е получила необходимото одобрение, двете компании продължават да работят самостоятелно и коментарите около бъдещето й бяха предпазливи. Все пак стана ясно, че стратегията на компанията ще е базирана на двата бранда. Тъй като Motorola е много добре разпознаваема марка в Западна Европа (Германия, Англия, Испания) и страни като Щатите и Бразилия, тя ще продължи да се предлага на тези пазари. В същото време в Източна Европа, Русия, Африка, Азия и т.н. Lenovo ще предложи смартфони под своя бранд. Разбира се, ситуацията може да се промени в бъдеще и телефони на Motorola отново да се завърнат в нашите магазини. Засега не се планира включване в инициативата Android One, но това също може да се промени. Все пак преди дни Google обяви много нови партньори, които ще правят евтини телефони, а още се очакват през следващата година.

"Сделката с Motorola е много добра за нас", заяви Аймар де Ленкесен. Според него с нея компанията получава силен бранд със силна разпознаваемост, който е изграждан над 50 години, връзки с оператори и търговска мрежа и значителен обем продажби на телефони. Освен това Lenovo се сдобива със значителна интелектуална собственост - с Motorola придобива обширно портфолио от патенти, но освен това получава безплатен и неограничен достъп до патентите, които Google запази за себе си. В допълнение, Google вече реорганизира Motorola и в нея останаха много инженери, които са от особена важност за китайската компания. Така след сделката Lenovo ще има 5000 инженери, които се занимават само с разработката на телефони. Освен това и финансовото положение на Motorola е много по-добро.

По отношение на българския пазар Аймар де Ленкесен смята, че се различаваме по отношение на структурата, работата с партньорите и т.н., но се оказва особено важен за компанията, тъй като тук тя получава по-бързо резултати и помага на Lenovo да оптимизира стратегията си и за другите страни. Владислав Иванов смята, че пазарът ни е по-консервативен от останалите страни в региона на Източна Европа - например не се доверяваме на електронната търговия и търсим познатите канали на търговци и оператори, за да видим устройствата, преди да ги купим. Като цяло се очаква добрите позиции на Lenovo при компютрите и таблетите да дадат тласък и на бизнеса с телефони. "Невероятното в технологиите е, че няма ограничение за иновациите - винаги можеш да намериш подходящия ъгъл. Въпросът е искаш ли да инвестираш, или не, искаш ли да водиш, или да следваш", смята Аймар де Ленкесен.

Lenovo продължава да търси иновации, но въпреки позициите си остава скромна компания, която не мисли за себе си като за лидер, за да може да продължи да прави интересни неща, твърди Аймар де Ленкесен. След приключването на сделката с Motorola компанията ще стане трети по-големина производител на смартфони в света, но стъпката към второто място, което сега е заето от Apple, ще се окаже по-трудна и ще е нужно повече време. Все пак шефът на Lenovo за EMEA е убеден, че един ден компанията ще успее да се изкачи до първото място. Кога обаче ще стане това, засега не е ясно.

Все пак скоро ще видим устройства от областта на носимата електроника и това не е часовникът Moto 360. Най-вероятно става дума за новата умна гривна на Lenovo, за която се заговори преди няколко седмици. Тя не беше представена на IFA 2014, но по всичко личи, че ще я видим през идните няколко седмици. Все пак за стъпването в нови пазарни сегменти трябва да са изпълнени няколко условия, уточнява Аймар де Ленкесен. Това става при три условия - пазарът трябва да е достатъчно голям и с достатъчен потенциал; компанията трябва да има определени опит и познания за него и ако второто условие е изпълнено донякъде, компанията трябва да има план как да запълни празнините.

Носимата електроника все още е в ранни етапи от развитието си и около нея има прекалено голям ентусиазъм, но е обещаваща категория според Де Ленкесен. "Понякога е добре да изчакаш, за да уцелиш точния момент, вместо да се впуснеш първи и да се провалиш", допълва той. Всъщност това описва много добре досегашния успех на Lenovo - компанията стартира компютърния си бизнес едва през 2005 година с покупката на част от компютърното подразделение на IBM и по-малко от десетилетие по-късно вече е на първо място в този сектор. Продажбите на смартфони също стартираха сравнително по-късно, и то първоначално само в Китай, а след успеха там започнаха да достигат и до други пазари. Същото е и с таблетите.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »