Спират влакове заради "лениви" стрелки и опасност от катастрофи

Спират влакове заради "лениви" стрелки и опасност от катастрофи
A A+ A++ A

Транспортният министър се зае приоритетно с проблемите в БДЖ, след като два пътнически влака се разминаха на косъм от челен сблъсък в неделя привечер.

Ще бъде спряно влаковото движение по 80-километровата железопътна отсечка Айтос - Нова Загора до седмица, обяви Ивайло Московски в Ямбол.

Железопътните гари по този участък се управляват ръчно и има риск от инциденти. Пътниците ще се транспортират с автобусен превоз.

Причината за експресната реакция е инцидентът малко преди 18:00 часа в неделя, когато на шести коловоз на гара Церковски навлязъл влакът за Варна. По същото време в същия коловоз е пусната и композицията за Ямбол.

Машинистите реагирали бързо и професионално и предотвратили удара. И по-точно: машинистът на влака Бургас-Ямбол успял да спре на около 200 метра, преди да се сблъска с другия влак.

Обяснението е, че композициите София - Варна и Бургас - Ямбол са били погрешно насочени една срещу друга, вместо в съседни коловози.

Гарата в Церковски е в ремонт от две години. Оттогава и сигнализацията не работи, а влаковете се насочват ръчно.

Поне няколко са подобните инциденти през последните месеци, за късмет без жертви. Всички са заради гари в ремонт, проточил се година и половина. Наясно с риска, персоналът пътува в страх.      

Транспортният министър отчете като грешка пускането на движението в ръчен режим.

„И половин процент риск не мога да си позволя, нито аз, нито който и да е разумен човек в момента от правителството, така че тая тема повече не искам да я коментирам. Аз няма да допусна субективен фактор да създава потенциален риск да загинат стотици хора", заяви министърът по време на проверката.

Виновните за снощния инцидент са уволнени.

„Не си изпълняват задачата, която имат. Нареждането е да завъртят стрелките в определено положение, те докладват, че са ги завъртяли, в същия момент не са го направили и за това влаковете застават един срещу друг. Не мога да ви обясня защо го правят, те са инструктирани, всичко им е показано", обясни генералният директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура” Милчо Ламбрев.

Потенциално опасните гари са девет - от Нова Загора до Карнобат. Заради реален риск от катастрофа от следващата седмица движението на пътническите влакове в 80-километровия участък ще бъде преустановено и заменено с автобуси. Очаква се ремонтите да приключат в средата на януари. Ако това не се случи има опасност да загубим пари по ОП „Транспорт”, е допълнителната страна на проблема.

 

#гара #влакове #сблъсък #Ивайло Московски #Церковски

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници