Умните устройства навлизат в живота ни, показва проучване
През миналата седмица българското подразделение на Samsung Electronics даде официален старт на платформата Live Smart, която е разработена с цел да улесни ефективното използване на всички смарт характеристики на джаджите от ежедневието. Тя включва и приложението 365 Live Smart, което може да се изтегли от Google Play Store. Като част от кампанията през април и ноември от Samsung поръчаха на Gemius провеждането на две представителни проучвания за нагласите на потребителите и начина, по който използват устройствата си.
Резултатите показват, че смарт устройствата навлизат все повече в живота ни – над 80% от запитаните притежават поне едно такова у дома. 91% от анкетираните имат или ползват у дома си лаптоп или компютър, 75% са със смартфон, 54,2% имат мобилен телефон, а с таблет разполагат 38,8%. В плановете за покупка през следващите 12 месеца на първо място е смартфон с 33,4% от гласовете, следван от лаптоп или компютър с 25,5% и таблет с 22%. По отношение на умните телевизори 40,8% от разполагащите с такъв са избрали Samsung, следвани от LG с 20,2%, Philips с 19,6% и Sony с 19,2%. От умните функции на тези устройства се ползват главно гледане на видео в YouTube, сърфиране в интернет, слушане на онлайн музика и достъп до съдържание от смартфон или таблет.
Проучването показва, че при смартфоните на първо място е Samsung с 40% дял сред анкетираните, следвана от Nokia със 16,6%, Apple с 15,9%, HTC с 13,3% и Sony с 10,7%. Най-използваната функция на смартфоните изненадващо е провеждането на разговори, следвана от сърфиране в интернет, ползване на будилник, работа с приложения, снимане с камерата и достъп до електронна поща. При приложенията най-голямо внимание получава сърфирането в интернет и след това социалните мрежи, прогнозите за времето, размяната на съобщения и работата с навигационен софтуер.
При притежанието на таблети разпределението е малко по-различно – първата позиция отново е за Samsung с 23,9% от анкетираните, а на следващите позиции са Lenovo със 16,9%, Apple с 14%, Asus с 12% и Prestigio с 9,8%. По-големите устройства отново се ползват главно за сърфиране в интернет, но гледането на видео, работата с електронна поща, ползването на приложения и забавленията с игри са също популярни занимания.
Пълните резултати от проучването с допълнителни детайли можете да видите тук: