Проблемът не са спрените влакове, а че БДЖ загива

Проблемът не са спрените влакове, а че БДЖ загива
Снимка: forum.gtsofia.info
A A+ A++ A

Не очакваме някаква драстична промяна след заседанието на транспортната комисия в Народното събрание за спирането на десетки пътнически влакове от 12 януари, заяви Даниела Вуковска от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.

„Едва ли ще има промяна , защото не става въпрос само за спрените влакове. Става въпрос и затова, че БДЖ продължава да е в затруднено положение, държавата не предпиема нищо, и не се знае дали ще има железница или не“, коментира Вуковска.

Инициативата няколко пъти предложи обществен дебат по темата и ясен ангажимент на държавата дали ще се развива железопътният транспорт.

„Друг е въпросът, че държавата дължи огромни суми на дружаството по договор за обществетна услуга, а не ги е изплатила“, допълни експертът.

До спиране на влакове се стигна след като държавната субсидия за 2015 година бе намалена с 40 милиона лева, в сравнение с 2014 година.

Зам.-министърът на транспорта Антон Гинев успокои хората, които досега са пътували със спрените влакове, че автобуси на релси ще заменят старите мотриси от 60-те години. До февруари БДЖ трябва да преценят колко шинобуса им трябват. След това ще се обяви обществена поръчка за доставката им.

По повод обществените поръчки Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт настоява за равно третиране на всички видове транспорт. Екипът на икономическия министър Божидар Лукарски обеща, че по проекта за Усъвършенстване на националната политика за намаляване на административната тежест, освен всички останали закони, ще бъдат включени и Закона за железопътния транспорт. До момента обаче, по отношение на транспорта, в проекта беше включен само Закона за автомобилните превози.

„Трудно ми е да кажа защо Министерство на транспорта не желае да вземе страна. Няколко пъти сме разговаряли, давахме предложения, но няма резултат. Приоритетите явно са други и явно решенията се взимат на политеческо и партийно ниво“, коментира Даниела Вуковска.

Мeждувременно министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски съобщи, че оперативната загуба на дружеството към момента e 25 млн. лв. за ремонт на подвижния състав. При обсъждането на темата  в парламента той посочи, че има предписание за спиране на 32 локомотива, защото не са ремонтирани и са опасни за хората.

Министър Московски подчерта, че въпреки разреждането на движението на влаковете, няма дестинация, която да е останала без железопътен транспорт.

#Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт #БДЖ #влакове #транспорт #Божидар Лукарски

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"