Huawei и ZTE търсят нови бизнес модели при продажбите на смартфони

Huawei и ZTE търсят нови бизнес модели при продажбите на смартфони
A A+ A++ A

През миналата година китайските производители на смартфони показаха на какво са способни и бързо успяха да изместят утвърдени имена от класациите за продажби. Предвиждаме, че през тази година успехът им ще стане много по-сериозен, което допълнително ще притисне компании като Apple и Samsung. Но какво друго да очакваме, след като телефоните от Китай предлагат на част от цената сравними в хардуерно и софтуерно отношение модели.  Xiaomi със сигурност е един от най-успешните нови производители на телефони от източната страна, който бързо успя да си спечели верни фенове и продължи да изпълнява плановете си за световна експанзия.

Компанията има и иновативен бизнес модел, който разчита на продажби на ограничени количества от телефони в бързи онлайн сесии. Този подход беше разширен от китайската компания OnePlus, която въведе покани за закупуването на единствения й смартфон One, а междувременно големите китайски играчи като ZTE, Huawei и Lenovo също решиха да се включат със свои брандове, предлагани само онлайн. Всъщност Lenovo тепърва предстои да пусне такъв в родината си, но предложенията на Huawei и ZTE вече са готови за световна експанзия. Първите имат има Honor, а вторите залагат на бранда Nubia.

И двата бранда се опитват да се разграничат от останалите продукти на съответните компании. И двата се опитват да спечелят вниманието на младата аудитория, която е на ти с интернет (т.нар. digital natives) и се предлагат преобладаващо в интернет, и то на цени, които не са натоварени с добавки за маркетинг или за поддържане на физически магазини. От края на миналата година Honor предизвиква малък фурор сред търсещите евтини смартфони с добър хардуер европейци и според наши източници през идните 1-2 месеца марката ще стъпи и в България, но не чрез Huawei, а като се използва външен дистрибутор.

Това със сигурност ще раздвижи допълнително родния пазар, на който друга китайска компания – Lenovo, вече се радва на завиден успех и през последното тримесечие на миналата година бързо успя да се изкачи до втора позиция по продажби на смартфони след Samsung. Първият телефон на Meizu в България също се приема повече от добре, потвърдиха от VIVACOM, които в момента единствени от родните оператори предлагат модела. Като цяло основното предизвикателство пред амбициозните китайски производители е налагането на разпознаваем от потребителите бранд. Xiaomi вече успяха да направят това, а то ще помогне и на другите им сънародници в убеждаването на потребителите да изберат непозната марка.

Разработката на Nubia и Honor се движи отделно от основния бизнес със смартфони на Huawei и ZTE, което им осигурява определена свобода. Huawei насочва серията към живеещите в мрежата млади хора, а Nubia се опитва да спечели потребителите с артистични наклонности, като им предлага подобрена камера с разширени възможности. Все пак и за двете компании най-важното е да успеят да поставят устройствата си в ръцете на правилните хора. Плановете на ZTE за тази година включват продажбата на 10 милиона модела Nubia, което е  малка част от очакваните продажби от 60 милиона на всички смартфони на ZTE. Компанията продава устройствата главно в Китай, но отскоро разширява обхвата в пазари като Щатите, Русия, Турция и Индонезия.

Засега няма признаци, че ZTE Nubia ще се появи скоро в България, но както споменахме, идването на Honor е неминуемо. На мобилния конгрес посетихме щандовете и на двете компании и устройствата успяха да привлекат вниманието ни, но без съмнение Huawei беше вложила много повече средства в промотирането на Honor. За разлика от Nubia серията покрива голям ценови диапазон и в нея има модели за всеки джоб. Освен това и разрастването на продажбите става с по-бързи темпове – за тази година се очакват продажби на стойност 5 милиарда долара при 2 милиарда долара през миналата година, която е и първа за бранда в сегашния му вид. Това предполага, че ще бъдат продадени около 17 милиона смартфона. Така и Honor ще има все по-голямо значение за общите продажби на Huawei, които за тази година се прогнозира да достигнат 16 милиарда долара.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »