Android е увеличил пазарния си дял в САЩ през второто тримесечие

Android е увеличил пазарния си дял в САЩ през второто тримесечие
A A+ A++ A

Kantar Worldpanel ComTech публикуваха данните си за пазара на мобилни телефони през второто тримесечие на годината. Според агенцията през периода Android е увеличил пазарния си дял в САЩ с 2,8% до 64,9%, докато в Европа платформата е загубила 2,9% в сравнение със същия период година по-рано. Най-силна е платформата на пазарите в Англия, Франция, Германия, Италия и Испания.

Подобрението на позициите на Android в САЩ изглежда се дължи на старта на продажбите на Galaxy S6, които са увеличили дела на Samsung на пазара на Android от 52% на 55%. Освен това новото допълнение в серията Galaxy S е и третият най-продаван телефон в САЩ след iPhone 6 и Galaxy S5. В същото време корейската компания отчита и подобрение на позициите си в Северна Америка, като е намалила само с 0,5% пазарния си дял на годишна база. За сравнение, през първото тримесечие на годината промяната беше с 1,6% надолу.

Samsung обаче не са единствените с добро представяне през тримесечието, тъй като LG почти са удвоили пазарния си дял на годишна база през второто тримесечие на 2015 г. В Европа iPhone продължава да е по-популярен и да е най-търсеният телефон във Великобритания, Германия, Италия и Франция. В Китай пък към двете големи имена на пазара – Apple и Huawei, се присъедини и Xiaomi, като трите компании са на 0,5% разлика в пазарния дял.

Въпреки това потребителите на трите компании са със съвсем различни профили. Така например Apple и Xiaomi са предпочитани от хората с по-високи доходи, докато Huawei – от тези, с доходи под 2000 юана. Около 7% от всички продажби на Apple са от четири големи града в Китай – Пекин, Гуангджоу, Шанхай и Шенжен.

Повече данни за отделните страни има тук.

Източник: Kantar Worldpanel

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »