Омбудсманът анализира правата на потребителите на услуги

Омбудсманът анализира правата на потребителите на услуги
Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Константин Пенчев внесе в 43-то Народно събрание Доклад за проблемите при упражняването на правата на потребителите на обществени услуги, констатирани през 2013 и 2014 г. от омбудсмана, съобщиха от кабинета на Пенчев.

В документа той напомня за останалите нерешени още от 2013 г. проблеми в отношенията потребители – монополи, водещи до неравнопоставеност между хората и доставчиците на топлоенергия, електроенергия, вода и телефонни услуги. Подчертава, че все още българският гражданин се чувства закрепостен, беззащитен и безгласен в отношенията си с доставчиците на обществени услуги и с контролните и регулаторните органи.

Константин Пенчев изрично отбелязва, че най-големият риск за правата на потребителите по отношение на топлоснабдяването в момента е свързан с противоречие между текстове в Закона за защита на потребителите (ЗЗП) и Закона за енергетиката (ЗЕ), засягащи таксата за сградна инсталация.

Друг проблем, анализиран в доклада, който предизвика сериозни въпроси в областта на защитата на правата на потребителите на финансови услуги, е поставянето под специален надзор от БНБ на КТБ АД и "Креди Агрикол България" ЕАД.

В доклада място е отделено и на проблемите на хората, ползващи финансови услуги, като и на тези, които са засегнати от методите на фирми за събиране на вземания. Омбудсманът препоръчва да бъде създаден единен регистър на колекторските фирми и да се регламентира законово дейността им. Той настоява всички компетентни органи да използват правомощия си, за да защитават правата на гражданите и да гарантират прилагането на законовите изисквания при прехвърлянето на вземания.

 

#омбудсман #Константин Пенчев #инсталация #БНБ #КТБ АД #"Креди Агрикол България" #гражданите

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"